Reprezentanţii Google Inc. au declarat săptămâna trecută că oficialii Comisiei Federale de Comerţ a Statelor Unite ale Americii au cerut informaţii suplimentare despre intenţiile de preluare a companiei AdMob Inc, relatează Bloomberg. "Deşi planurile noastre de achiziţie nu sunt pentru viitorul apropiat, totuşi sperăm ca cei din Comisia de Comerţ să realizeze faptul că, după ce vom prelua AdMob, ritmul de creştere al pieţei de advertising cu ajutorul internetului pe mobil va rămâne la fel de mare ca până acum", afirmă reprezentanţii celui mai utilizat motor de căutare online.
Google a anunţat în noiembrie că este de acord să plătească aproximativ 750 de milioane de dolari în acţiuni pentru AdMob, companie ce ar facilita Google să-şi promoveze şi să crească mai mult ritmul vânzărilor pe terminale precum iPhone de la Apple, mai scrie Bloomberg. "Prin convergenţa activităţilor celor două companii, Google şi AdMob, va rezulta cea mai mare companie de advertising pe Internet mobil din lume, ce ar deţine circa 30-40 din această piaţă la nivel mondial", a precizat Karsten Weide, analist în cadrul IDC.
Achiziţiile anterioare ale Google, care domină copios piaţa de advertising în online-ul clasic, au mai fost sub atenţia autorităţilor americane care au acordat mai multă atenţie asupra acestor preluări. Comisia Federală de Comerţ americană a ţinut opt luni sub investigaţie preluarea DoubleClick de către Google, în 2007, până să-şi dea acordul asupra achiziţiei. Anul trecut, Google a renunţat la o înţelegere în domeniul motoarelor de căutare cu Yahoo, după ce Departamentul de Justiţie al SUA a ameninţat cu blocarea procesului. Oficialii Google au menţionat încă o dată că nu se tem în privinţa investigaţiilor, deoarece nu există nicio problemă din punctul de vedere al reglementărilor din domeniu.
Reprezentanţii Google Inc. au declarat săptămâna trecută