Leonardo, cel mai mare retailer de încălţăminte şi marochinărie de pe piaţa locală, încearcă din răsputeri să scape de faliment. În iulie 2009, compania deţinută de Florin Panea cerea ajutorul companiei de consultanţă Ensight Management Consulting pentru asistenţă în procesul de restructurare. În septembrie, Ensight anunţa “rezultate satisfăcătoare”. Acestea nu au ţinut decât o lună. La începutul lui octombrie compania cerea intrarea în reorganiza
Leonardo, cel mai mare retailer de încălţăminte şi marochinărie de pe piaţa locală, încearcă din răsputeri să scape de faliment.
În iulie 2009, compania deţinută de Florin Panea cerea ajutorul companiei de consultanţă Ensight Management Consulting pentru asistenţă în procesul de restructurare. În septembrie, Ensight anunţa “rezultate satisfăcătoare”. Acestea nu au ţinut decât o lună. La începutul lui octombrie compania cerea intrarea în reorganizare judiciară sub asistenţa Casei de Insolvenţă Transivania. Toate acestea au însemnat peste 80 de magazine închise în România şi Ungaria şi peste 600 de concedieri.
Ce a dus la toate acestea? “Lipsa de eficienţă operaţională, extindere excesivă, politici de produse şi de preţ deficitare, capacitate de anticipare mică şi viteza de adaptare şi mai mică, sunt principalele dezavantaje care au defavorizat anumite firme româneşti în această perioadă şi care le-au condus către o situaţie financiară precară”, apreciază Bogdan Belciu, manager la compania de consultanţă A.T. Kearney România.
Capital.ro face o trece în revistă a celor mai importante evenimente de la “căderea” Leonardo până în acest moment.
Procesul de restructurare – insuficient
Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţ