Chiar daca cifrele difera de la o cercetare la alta, informatiile publicate de principalele rapoarte privind piata de publicitate la nivel mondial publicate de marile grupuri de comunicare arata un singur lucru: revenirea pe piata de publicitate va fi lenta, iar unele medii de promovare s-ar putea sa nu-si revina complet, in special printul, scrie revista americana MediaLife.
Daca 2009 a fost anul cu cele mai mari scaderi pentru piata de publicitate, nici 2010 nu va arata mult mai bine, revenirea fiind asteptata pentru 2011 sau 2012.
Regiunile in care recesiunea s-ar putea termina cel mai rapid sunt tarile in curs de dezvoltare, in special China, in timp ce Statele Unite si Europa, sunt zonele care vor ramane la urma, potrivit celor trei cercetari.
Magna
In analiza realizata de Magna, pool-ul de media buying al Interpublic, unul dintre cele mai importante grupuri internationale de comunicare, Brian Wieser, cel care se ocupa de estimarile companiei afirma ca piata de publicitate isi va reveni in curand, dar nu mai devreme de ultima parte a anului 2010.
Oficialul Magna crede ca 2010 va fi un an in stagnare comparativ cu 2009, in timp ce intre 2011 si 2016 va fi o crestere anuala de 2% a veniturilor din publicitate.
Group M
Reprezentantii Group M, divizia de media a WPP, a doilea grup de comunicare la nivel mondial, afirma ca investitiile in publicitate vor scadea in acest an cu 6,6% la 445 miliarde de dolari, pentru ca in 2010 sa creasca cu 0,8% la 448 miliarde de dolari. In urma cu cateva luni, Group M estima pentru 2010 o scadere a sumele investite in publicitate cu 1,4%.
Revenirea va avea loc in tarile cu economiile cele mai dinamice in prezent: Brazilia, Rusia, India, Indonezia si China.
Pe de alta parte, in Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie si Statele Unite investitiile in advertising v