» Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania (CNADNR) va plati in aceasta iarna 397 milioane lei, adica aproape 100 milioane de euro, pentru deszapezirea tuturor soselelor nationale din tara.
» Dupa prima ninsoare serioasa, in care multe drumuri nationale si chiar Autostrada Soarelui au fost inchise, reprezentantii soferilor profesionisti spun ca deszapezirea a fost un esec.
CNADNR, prin cele sapte Directii Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) – Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi si Constanta –, a incheiat contracte de deszapezire pentru toate cele 43 de sectii din subordinea DRDP-urilor. Cea mai mare suma a fost repartizata filialei din Bucuresti, peste 133 milioane lei, iar cea mai mica suma – filialei din Constanta, aproape 19 milioane lei, potrivit informatiilor oferite Romaniei libere de catre CNADNR. Reprezentantii soferilor profesionisti au declarat ca firmele care au castigat contractele de deszapezire nu si-au facut treaba bine. "Deszapezirea a fost un esec total, atat in Bucuresti si pe soseaua de centura a acestuia, cat si pe majoritatea drumurilor nationale din tara. Sumele platite de CNADNR sunt foarte mari in raport cu serviciile oferite de firmele care ar trebui sa se ocupe de deszapezire. Pentru 100 milioane de euro, soselele trebuiau sa fie toate asfalt negru, sa nu se vada urma de zapada", a declarat pentru Romania libera Victor Stan, presedintele Federatiei soferilor din Romania.
"Platim degeaba taxa de drum"
Costel Muraru, presedintele Federatiei Transportatorilor din Romania, afirma ca soferii de tiruri sunt principalii cotizanti la bugetul statului si totodata cele mai mari victime ale proastei deszapeziri. "Pentru fiecare tir se plateste o taxa de drum de vreo 800 euro. Proasta deszapezire pe noi ne-a afectat cel mai tare. soferii nostri nu au mai ajuns la timp la destinatie c