Vanzarile cu amanuntul in Statele Unite au crescut, in perioada sarbatorilor, cu 3.5 procente, cumparaturile de cadouri online si cheltuielile de ultim moment determinand o crestere importanta, in comparatie cu anul trecut cand a fost atins nivelul minim de vanzari de sezon in ultimele trei decenii.
Saltul in cumparaturile din saptamana anterioara Craciunului au determinat o crestere anualizata de 5.9 procente la articolele electronice, de la 1 noiembrie pana pe 24 decembrie, informeaza Bloomberg. O crestere semnificativa au inregstrat si bijuteriile si produsele de lux.
Cresterea poate semnala si faptul ca revenirile in cifrele vanzarilor de retail ar putea fi mai bune decat estimarile facute pentru perioada de doua luni care se incheie la 1 ianuarie.
"Am vazut o mica crestere inspre finalul sezonului, cu o rata in crestere pe 22, 23 si 24 decembrie", a explicat Michael McNamara, analist al pietelor americane. "Anul trecut eram intr-o situatie critica insa anul acesta lucrurile sunt stabile".
Retailerii au avut la dispozitie o zi in plus, dat fiind faptul ca intre Ziua Recunostintei, cealalta sarbatoare americna importanta inclusiv sub aspectul vanzarilor, si Craciun au fost 28 de zile, fata de doar 27 anul trecut. Aceasta zi in plus a generat o crestere de 1 procent.
Magazinele Wal-Mart, cea mai mare retea de retail din lume, au inregistrat o crestere pe bursa de valori din New York, semnaland astfel setimentul pozitiv al vanzatorilor fata de un sectr care a fost privit in 2009 cu scepticism. Similar s-a intamplat si cu Macy's, a doua companie de magazine de desfacere americana. Cresterile au fost in linia pietei in ansamblu, indicele S&P 500 inregistrand valorile maxime ale acestui an.
"Sentimentul consumatorilor la nivelul persoanelor cu venituri mari s-a imbunatatit cu un ritm mai bun ecat a