„Saga Amurg: Lună Nouă“ este un film golit de orice element vital. Singurul motiv pentru care filmul merită văzut e apariţia lui Taylor Lautner la bustul gol.
Vampirii sunt vechii şi noii eroi romantici la care domnişoarele trag ca moliile la lampă, pentru că vor să fie consumate de extazul combinaţiei eros-thanatos şi îşi doresc pe cineva care să le iubească atât de mult, încât să le transforme în ceva supraomenesc, în ceva „diferit".
De o vreme, cultura pop n-a reuşit să ne livreze ceva mai valabil pe filiera „obiect de dorinţă damnat".
Fascinaţia cărţilor „Twilight" se bazează pe câteva ingrediente deja clasice: erou tenebros, pasiune bolnavă şi sexualitate reprimată. Sună a roman pudibond din vremurile în care sexul însemna pericol sau chiar moarte (sifilis, naştere riscantă, dezonoarea veşnică) - dar să nu uităm că, şi mai recent, această plăcută (dar riscantă) activitate fizică a lansat în lumea„civilizată" demonul SIDA.
Industria XXX insistă acum că prezervativele şi revoluţia sexuală au inventat sexul fără consecinţe. Dar oare există aşa ceva? „Twilight" şi alte producţii de gen exploatează, fără prea mare subtilitate, această frică atavică, făcând-o şi mai seducătoare: penetrarea e aici de fapt o transformare spre nemurire, ce vine la pachet cu ochii încercănaţi şi cu intoleranţa la soare.
Dar saga pentru adolescenţi mai vorbeşte şi despre rezistenţa în faţa conformismului şi condiţia de outsider.
Ochi lăcrimoşi şi busturi goale
Prima ecranizare avea toate aceste elemente, chiar dacă împachetate într-un ambalaj extrem de subţire şi lucios. Cea de-a doua e o manipulare comercială grosolană. Bella continuă să-l iubească pe vampirul „bun" Edward (Robert Pattinson, un Heathcliff de mâna a şaişpea, cel mai imberb fenomen de box-office actual; cu privirea lui când confuză, când constipată, e greu să-l crezi în rolul d