Deşi anul 2009 a fost unul dificil atât pentru hotelieri cât şi pentru agenţiile de turism, ca urmare a scăderii numărului de turişti, anul viitor România ar putea profita de “miturile turistice” şi “recordurile” sale.
1 /.
Evz a aflat de la consilierul de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) cum poate deveni România o destinaţie “la modă”. Destinaţiile interne favorite rămân litoralul şi Valea Prahovei - Poiana Braşov - Predeal sau zona de turism rural Bran-Moieciu.
În ceea ce priveşte destinaţiile externe favorite, în tot timpul anului, acestea sunt Grecia, Bulgaria, Austria, Turcia, Spania, Italia, Franţa, Ungaria, Tunisia şi Egipt.
EVZ:Cum aţi caracteriza anul 2009 din punctul de vedere al cifrei de afaceri a agenţiilor de turism si a hotelierilor, al fluxului de turisti străini, comparativ cu 2008?
Traian Bădulescu: Anul 2009 a fost unul dificil. Cifra de afaceri a agenţiilor a scăzut cu o medie de 20-25% faţă de 2008. Despre cifra de afaceri a hotelierilor nu va putem oferi amănunte, dar credem că scăderea s-a plasat tot la 20-30%.
Numărul turiştilor străini de business a scăzut cu circa 15%, iar numărul turiştilor străini veniţi pentru leisure (turism cultural, circuite, balneo, litoral) a stagnat.
La ce valoare estimaţi că se cifrează piaţă turistică românească per ansamblu şi defalcat, pe segmental structurilor de cazare şi, respectiv, a cifrei de afaceri a agenţiilor de turism? Cum estimaţi ca va evolua în 2010?
Piaţa agenţiilor de turism este evaluată la aproximativ 800 de milioane de dolari. Întreaga piaţă turistică se ridică la peste două miliarde de euro, dar aici e greu de spus... Credem că piaţa va înregistra o uşoară creştere în 2010 faţă de dificilul an 2009. Creşterea va fi cuprinsă între 5 şi 10%. Românii vor continua să călătorească. @N_