Bruxelles-ul este de acord ca şi în 2010 să funcţioneze programe care să ajute industria auto, a declarat comisarul european pentru transporturi Antonio Tajani, arătând că este necesar ca acest sector să funcţioneze cât mai bine întrucât aici activează nu mai puţin de 12 milioane de oameni. Singura condiţie pe care Uniunea Europeană o va impune în derularea programelor care includ prime de casare în 2010 este aceea ca vehiculele achiziţionate să fie mai puţin poluante dec
Bruxelles-ul este de acord ca şi în 2010 să funcţioneze programe care să ajute industria auto, a declarat comisarul european pentru transporturi Antonio Tajani, arătând că este necesar ca acest sector să funcţioneze cât mai bine întrucât aici activează nu mai puţin de 12 milioane de oameni.
Singura condiţie pe care Uniunea Europeană o va impune în derularea programelor care includ prime de casare în 2010 este aceea ca vehiculele achiziţionate să fie mai puţin poluante decât cele cedate, în cadrul programului.
Astfel, conform declaraţiilor oficialului european, nu va fi suficient ca maşina să fie nouă ci să aibă şi o cantitate mai mică de emisii de CO2.
Nu trebuie făcute discriminări
Acesta a adăugat că vechile autovehicule nu vor mai putea fi expediate în ţările foarte sărace ale lumii, întrucât acest lucru ar agrava situaţia mediului înconjurător din statele respective.
Antonio Tajani a insistat să atragă atenţia că guvernele care vor pune în aplicare programe de tip "Rabla" vor trebui să fie atente să nu favorizeze un constructor de automobile sau altul, mai ales în condiţiile în care, acest instrument de stimulare a industriei trebuie să fie privit doar ca o soluţie de ieşire din criză şi nu ca o strategie pe termen lung.
Franţa şi Italia şi-au exprimat deja intenţia să deruleze un nou program ce cuprinde o primă de casare la achiziţionarea unui autovehic