Angajatorii vizualizează profilurile de pe reţelele online de socializare ale candidaţilor, pentru a afla mai multe despre felul lor de a fi. Patronii spun că află de pe internet dacă viitorii angajaţi sunt sociabili sau prea puţin responsabili, ce experienţă profesională au de fapt şi cum sunt văzuţi de cei din jurul lor.
Nu eşti pe internet, nu exişti. În era webului, identitatea online nu mai este o necunoscută. Din acest motiv, cei care vânează un anumit loc de muncă trebuie să fie atenţi la felul în care se promovează pe internet.
Mai citiţi şi:
Cadourile ratate, vândute pe internet
Vacanţă la psiholog din cauza jocurilor violente
Dacă până acum angajatorii selectau la mână CV-urile candidaţilor pentru un anumit post, acum, triajul viitorilor angajaţi se face mult mai uşor.
Recrutarea personalului ţine, mai nou, şi de brandul pe care candidaţii şi-l crează pe internet prin intermediul site-urilor de relaţionare ca Hi5 sau Facebook, dar şi prin site-urile de relaţionare profesională ca Linkedin.
Dincolo de experienţă
Profilurile posibililor candidaţi care trec de prima triere sunt cercetate atent de managerii care ştiu exact ce angajat îşi doresc. Radu Grigore are o firmă de instalaţii şi comerţ în domeniul electric. Ca manager, el ştie de la bun început ce vrea de la un angajat.
„Pe lângă calităţile profesionale, îmi doresc să am în echipă oameni tineri, deschişi, care să se integreze repede în restul grupului. Cred că aşa putem să ajungem să facem treabă bună", a spus Radu Grigore.
Din acest motiv, atunci când face recrutări de personal, timişoreanul apelează la site-uri specializate în resurse umane, de la care primeşte zeci de recomandări.
„După ce alegem câţiva candidaţi care se pliază cerinţelor profesionale, dăm un copy-paste la adresa de e-mail în căs