Cei 1.800 de angajaţi ai Regionalei CFR Marfă Galaţi aşteaptă răspunsul administraţiei , care a anunţat disponibilizări masive.Sindicatele au cerut acordarea de salarii compensatorii dacă măsura concedierii va fi pusă în practică.
Anul 2010 este aşteptat de ceferişti cu mare emoţie şi îngrijorare. Sindicatele au replicat la decizia conducerii CFR Marfă de a disponibiliza 6.300 de angajaţi (de pe raza judeţelor Galaţi, Brăila, Buzău şi Vrancea) cu o serie de propuneri care ar putea salva locurile de muncă ale oamenilor.
Este vorba printre altele de eliminarea accizei la achiziţia de combustibil, care nu se aplică la alţi operatori de transport, cum sunt companiile aeriene şi cele maritime.
„Cerem egalitate de tratament cu ceilalţi operatori de transport. Cum să faci asta totuşi, când CFR plăteşte o taxă de 0,8 euro pe tona de marfă transportată iar operatorilor rutieri li se percepe doar 0,2 euro pe tonă?", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.
Sindicaliştii recunosc însă că este nevoie de o cu totul altă politică în raport cu clienţii, care aleg să îşi transporte marfa pe calea ferată.
Pe de altă parte, nu poate fi trecut cu vederea faptul că o parte din transportul de marfă a trecut la privaţi, care fac concurenţă CFR Marfă, câteodată în condiţii nu tocmai legale.
Ceferiştii vor să negocieze
După ce luni de zile au plecat în şomaj tehnic, cu speranţa că îşi vor păstra locurile de muncă, lucrătorii la calea ferată nu vor să audă acum de disponibilizări, cel puţin nu în varianta propusă de administraţia CFR Marfă.
Ceferiştii cer o analiză economico-financiară a societăţii pentru a se afla cu exactitate care este situaţia companiei feroviare de transport marfă, iar în funcţie de acesta sunt dispuşi să discute despre eventuale disponibilizări. @N_