Anul 2009 a fost un an greu pentru hotelieri, care au fost obligaţi de cererea mică să lase preţurile foarte jos, motiv pentru care încasările au scăzut considerabil. Dacă s-au menţinut pe linia de plutire în acest prim an de criză, la începutul anului următor vom asista la primele falimente importante. „Anul acesta nu au închis decât unele structuri mici, nesemnificative. Închideri importante cred că o să vedem în primul trimestru al anului 2010. Cele care sunt sub umb
Anul 2009 a fost un an greu pentru hotelieri, care au fost obligaţi de cererea mică să lase preţurile foarte jos, motiv pentru care încasările au scăzut considerabil. Dacă s-au menţinut pe linia de plutire în acest prim an de criză, la începutul anului următor vom asista la primele falimente importante.
„Anul acesta nu au închis decât unele structuri mici, nesemnificative. Închideri importante cred că o să vedem în primul trimestru al anului 2010. Cele care sunt sub umbrela unui brand internaţional şi care au avut un management profesionist reuşesc totuşi să treacă de criză”, a declarat, pentru capital.ro, Tinu Sebeşanu, CEO al companiei Trend Hospitality, dezvoltator strategic pentru mărcile Wyndham Hotel Group în România.
Efecte resimţite şi la mare şi la munte
Acesta susţine că nu numai în oraşele mari se va întâmpla asta, ci şi litoralul, şi zona montană vor fi afectate de criză. „Deja de-acum sunt proprietăţi pe litoral care ţineau deschis iarna, dar anul acesta le-au ţinut închise. Şi hotelierii de pe Valea Prahovei vor resimti puternic scăderea pe care o să o aibă evident în încasări şi o să-i afecteze, după sezonul acesta”, susţine Sebeşanu.
În opinia acestuia, cei care vor avea probleme serioase anul următor vor fi hotelierii independenţi care nu fac parte din lanţuri de branduri internaţionale şi care nu au avut un management adecvat. Aceştia nu au avut acces