În 2006, Hezbollah a anunţat „Victoria Divină” folosind imagini cu victimele bombardamentelor israeliene. Sursa: Carmen Gavrilă
Toate mişcările islamice radicale au propriul site. Acolo apar cele mai importante comunicate, acolo sunt postate clipuri de la antrenamente, atent editate şi cu absolut necesarele imnuri de îmbărbătare, acolo sunt prezentate imagini-exemplu cu „duşmani” ucişi.
Tot pe internet se desfăşoară lupta ideologică între diverşi teologi, care susţin varii interpretări ale Coranului şi justificări pentru jihad. Internetul este scena de PR a islamului radical şi a celui moderat deopotrivă.
Începutul s-a făcut în secolul trecut, când, de exemplu, revoluţia islamică din Iran a fost posibilă şi datorită cărţilor, pamfletelor tipărite şi casetelor cu mesaje înregistrate ale fostului ayatollah Khomeini, casete care circulau ilegal pe tot teritoriul Iranului, în vremea monarhiei, şi care au montat populaţia până a răsturnat regimul şahului Pahlavi.
Frăţia Musulmană şi-a răspândit mesajul în tot Orientul Mijlociu, Pakistan şi Asia de Sud, tot cu ajutorul casetelor audio, pe lângă misionari şi clasicele mesaje incluse în slujbele musulmane de vineri.
Pe de altă parte, Yasser Arafat ştia să-şi facă imagine, era considerat un vrăjitor media şi nu rata nicio ocazie să dea legitimitate mesajelor transmise, apărând alături de şefi de stat ori participând la ceremonii la care era ridicat drapelul palestinian, în mod paradoxal, fără ca statul palestinian în sine să existe.
Specialiştii de la Hezbollah
Poate că nici o altă organizaţie similară nu utilizează mai bine publicitatea şi comunicarea media, cum o face Hezbollah. Mişcarea şiită libaneză are, poate, cel mai puternic birou de presă din Orientul Mijlociu, cu un număr record de purtători de cuvânt, cu studii la cele mai