Cei care vaneaza un loc de munca trebuie sa fie foarte atenti la felul in care se promoveaza pe Internet, pentru ca angajatorii vizualizeaza profilurile de pe retelele online de socializare ale candidatilor, pentru a afla mai multe despre felul lor de a fi.
Patronii spun ca afla de pe Internet daca viitorii angajati sunt sociabili sau prea putin responsabili, ce experienta profesionala au de fapt si cum sunt vazuti de cei din jurul lor, relateaza Adevarul.
Recrutarea personalului tine, mai nou, si de brandul pe care candidatii si-l creaza pe internet prin intermediul site-urilor de relationare ca Hi5 sau Facebook, dar si prin site-urile de relationare profesionala ca Linkedin.
Profilurile posibililor candidati care trec de prima triere sunt cercetate atent de managerii care stiu exact ce angajat isi doresc. Radu Grigore are o firma de instalatii si comert in domeniul electric. Ca manager, el stie de la bun inceput ce vrea de la un angajat.
"Pe langa calitatile profesionale, imi doresc sa am in echipa oameni tineri, deschisi, care sa se integreze repede in restul grupului. Cred ca asa putem sa ajungem sa facem treaba buna", a spus Radu Grigore.
Din acest motiv, atunci cand face recrutari de personal, timisoreanul apeleaza la site-uri specializate in resurse umane, de la care primeste zeci de recomandari.
"Dupa ce alegem cativa candidati care se pliaza cerintelor profesionale, dam un copy-paste la adresa de e-mail in casuta de cautare de la Hi5, pentru ca una declara oamenii in CV si altfel sunt in realitate", a spus antreprenorul.
Retelele de socializare online, profesionale sau nu, ofera angajatorilor si posibilitatea de a face rost de referinte despre persoana pe care o au in vizor pentru o anume pozitie sau un anumit post.
"Sunt cautate, in primul rand, persoane care pot