Retailul cu produse electronice, electrocasnice şi IT&C a avut mult de suferit în 2009, scăderile situându-se între 40% şi 50%. Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate de produsele IT şi de echipamentele de birou şi consumabile, semne clare că firmele au făcut reduceri masive de costuri din cauza crizei economice. Totodată, restrângerea creditului de consum a contribuit într-o mare măsură la scăderea vânzărilor retailerilor de specialitate, care s-au văzut neputi
Retailul cu produse electronice, electrocasnice şi IT&C a avut mult de suferit în 2009, scăderile situându-se între 40% şi 50%. Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate de produsele IT şi de echipamentele de birou şi consumabile, semne clare că firmele au făcut reduceri masive de costuri din cauza crizei economice.
Totodată, restrângerea creditului de consum a contribuit într-o mare măsură la scăderea vânzărilor retailerilor de specialitate, care s-au văzut neputincioşi în a mai vinde acele produse pe care majoritatea românilor nu şi le pot permite cu banii jos.
Cele mai afectate de valul scăderilor au fost magazinele IT, dar şi marile reţele din electro-retail. Dintre cei trei mari jucători, Flamingo a intrat deja în decembrie în insolvenţă, pentru a se apăra de executarea silită pregătită de ING Bank, în timp ce Altex se descurcă greu după contractarea mai multor credite în anii precedenţi pentru dezvoltarea în sectorul imobiliar.
Echipamentele IT şi de birou au tras cel mai mult piaţa în jos
Potrivit studiului GfK TEMAX, vânzările de articole electronice, electrocasnice şi IT&C s-au contractat cu 42,3% în primele nouă luni din 2009. Scăderea pieţei pe întregul an ar putea însă să fie mai mică şi să coboare sub 40%, în condiţiile în care criza a început să se facă simţită în sectorul de profil în ultimul trimestru al anului 2008, când vânzările au consemnat o sc