Constructorii de automobile vor prezenta o serie de maşini compacte ieftine la salonul Auto Expo din India, săptămâna viitoare, în încercarea de a se menţine pe linia de plutire pe baza uneia dintre puţinele pieţe încă în creştere în această perioadă.
Se estimează că vânzările de automobile în India, a doua ţară ca populaţie din lume, vor creşte anul viitor cu 16%, la un total de 1,4 milioane de unităţi, în urma ritmului robust al dezvoltării economice şi a stimulentelor oferite de guvern. Asta şi abundenţa de modele noi care aşteaptă să îşi facă debutul pe piaţa mondială au stârnit discuţii în industria auto despre faptul că, anul acesta, ca o premieră absolută, salonul auto de la Delhi ar putea egala sau chiar depăşi ca importanţă salonul de la Detroit, informează Automotive News, citând Reuters. „Industria şi piaţa auto indiană au căpătat importanţă internaţională, motiv pentru care nu putem ignora această piaţă“, a spus şeful companiei Mahindra&Mahindra şi preşedintele asociaţiei producătorilor auto din India, Pawan Goenka. „Deşi salonul auto de la Detroit vine imediat după salonul de la Delhi, există participare deplină din partea companiilor internaţionale şi acestea vin cu automobile concept, dar lansează şi noi produse“, a adăugat acesta. Auto Expo, salonul care se desfăşoară anual în capitala New Delhi, a făcut vâlvă în presa internaţională în 2008, când Tata Motors a lansat modelul de 2.500 de dolari Nano. Show-ul de săptămâna viitoare va aduce rivali pentru micul automobil. Toyota Motor Co. şi General Motors intenţionează să-şi lanseze propriile modele compacte şi să-şi facă mai puternic simţită prezenţa pe una dintre puţinele pieţe auto „sănătoase“ care au rămas în lume. Se estimează, de asemenea, că India va deveni o bază strategică solidă pentru producţia de maşini mici, mulţi dintre constructori căutând să îşi trimită modelele ieftine şi pro