Anul 2009 nu a fost unul benefic pentru vânzările de maşini. Acestea au scăzut lună de lună din cauza crizei economice care a afectat în mare parte şi industria auto. Vânzările de autoturisme noi s-au situat la aprope 130 de mii de unităţi, iar vânzările de maşini second-hand la peste două sute de mii.
Anul 2009 nu a fost unul benefic pentru vânzările de maşini. Acestea au scăzut lună de lună din cauza crizei economice care a afectat în mare parte şi industria auto.
Vânzările de autoturisme noi s-au situat la aprope 130 de mii de unităţi, iar vânzările de maşini second-hand la peste două sute de mii.
Cifrele sunt net inferioare anului 2008. Specialiştii spun că principalul motiv al scăderilor l-a constituit accesul drastic restricţionat la credite, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice.
În 2009, dealerii de maşini rulate au câştigat teren în faţa comercianţilor de maşini. Pe piaţa second hand, anul 2009 a fost caracterizat de o reducere a vânzărilor de la persoane fizice către persoane fizice, de la 95% din piaţă în 2008, la 70 de procente în 2009.
Totuşi, 2009 a însemnat şi creşterea vânzărilor pentru unele companii. Vânzarile de automobile Dacia în Franţa aproape că s-au dublat în noiembrie, la 90,4%, reprezentând 3,4% din piaţa auto.
Grupul auto francez Renault a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor în luna noiembrie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită modelelor ieftine ale Daciei, programului primei de casare şi a ajutoarelor oferite de stat sectorului auto. Liliana Simionescu, despre piaţa auto în 2009.
Anul 2009 nu a fost unul benefic pentru vânzările de maşini. Acestea au scăzut lună de lună din cauza crizei economice care a afectat în mare parte şi industria auto. Vânzările de autoturisme noi s-au situat la aprope 130 de mii de unităţi, iar vânzările de maşini second-h