Chiar dacă anul viitor va fi dificil pentru industria auto, piaţa nu va duce lipsă de lansări importante. Printre cele mai importante premiere de anul viitor se numără SUV-ul Dacia Duster, noile Audi A1 sau BMW Seria 5, pentru care există comenzi deja.
Pentru Dacia, anul acesta a fost unul plin de speculaţii şi de fotografii-spion, mai mult sau mai puţin credibile, pe tema SUV-ului Dacia Duster. Abia în decembrie, producătorul a clarificat, oarecum, lucrurile, printr-un comunicat de presă.
Duster, în România din primăvară
Am văzut cum arată maşina, ştie toată lumea că are 4,31 metri lungime şi o greutate limitată la 1.180 kg în versiunea 4X2 şi la 1.280 kg în versiunea 4X4. Din 2011, va fi produsă în Rusia şi Brazilia, urmând să fie vândută şi sub sigla Renault. Ce motorizări va avea? Unii spun că doar clasicele 1,5 pe motorină şi 1,6 benzină, alţii se hazardează la cele de 2.000 de centimetri cubi, în variante pe motorină sau pe benzină.
Mulţi iubitori ai mărcii din Mioveni se întreabă dacă Duster va beneficia de aportul ESP, măcar în varianta cea mai scumpă, ori TCS (traction control system) sau EBD (electronic brake distribution). De asemenea, se speculează şi pe marginea unor dotări premium precum tapiţerie de piele, oglinzi încălzite şi rabatabile electric.
Şi de oraş, şi pentru off-road
Platforma tehnică ranforsată a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate, cât şi pentru off-road. Asta datorită unei gărzi la sol înalte (de peste 20 de centimetri) şi a unor unghiuri de trecere importante (30 de grade pentru unghiul de atac şi peste 35 de grade pentru cel de degajare).
În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbaguri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în trei puncte, cu limitator de efort pentru l