15 – 20% din angajaţi vor rămâne fără actualele locuri de muncă
În prima lună a anului viitor, conducerea Primăriei va restrânge actuala organigramă, atâta a aparatului propriu, cât şi a celorlalte instituţii subordonate Consiliului Local. Este vorba de reducerea a 15 – 20% din posturi, mai ales din cadrul aparatului propriu al Primăriei. Primarul George Scripcaru spune că este nevoie de o asemenea măsură, deoarece unele posturi sunt ocupate în virtutea inerţiei, iar altele sunt ocupate de persoane aflate deja în pensie. „Trebuie să reaşezăm schema de personal a Primăriei Braşov. Unele direcţii şi servicii vor suferi comasări, unele locuri vor fi vacantate. Singurul serviciu care va fi completat va fi cel de investiţii sau poate îl vom transforma într-o direcţie de sine stătătoare, pentru că ne dorim să dezvoltăm cât mai multe proiecte cu finanţare europeană, iar unităţile de management de proiect este bine să fie făcute cu personal din primărie, pentru că în acest fel reducem şi timpul, şi costurile”, ne-a declarat primarul George Scripcaru.
În prezent, Primăria Braşov are 387 de angajaţi în aparatul propriu, la care se adaugă alte câteva sute în diverse instituţii subordonate Consiliului Local.
O parte din posturile la care se va renunţa sunt ocupate de pensionari. „Avem cazuri diverse. Unii au ales să rămână în serviciu şi mizează pe acţiuni în instanţă sau alte variante permise de lege pentru a-şi păstra şi pensia până la plafonul permis de lege, şi salariul. Vom analiza fiecare situaţie în parte şi majoritatea acestor posturi vor fi vacantate. La fel vom proceda, de exemplu, la Serviciul de Salubrizare. Aici avem 15 angajaţi care verifică dacă cele două firme cu care Primăria Braşov are contracte pentru salubrizarea oraşului îşi fac treaba. Nu cred că trebuie atâtea persoane pentru această activitate. Iar controlul calităţii salubrizări