Piaţa feroviară se liberalizează începând de la 1 ianuarie 2010. Asta înseamnă că operatorii europeni de servicii de acest gen au dreptul să intre pe orice piaţă din Uniunea Europeană. România are însă toate şansele să fie ocolită, din cauza infrastructurii învechite. Liberalizarea pieţei feroviare nu pare să fie luată în serios de autorităţile române. Un director de la CFR Călători spunea astă toamnă că infrastructura feroviară din ţară este prea slabă pentru a atrage investitori străini.
Piaţa feroviară se liberalizează începând de la 1 ianuarie 2010. Asta înseamnă că operatorii europeni de servicii de acest gen au dreptul să intre pe orice piaţă din Uniunea Europeană. România are însă toate şansele să fie ocolită, din cauza infrastructurii învechite.
Liberalizarea pieţei feroviare nu pare să fie luată în serios de autorităţile române. Un director de la CFR Călători spunea astă toamnă că infrastructura feroviară din ţară este prea slabă pentru a atrage investitori străini.
Afirmaţia respectivului oficial român nu e departe de adevăr. Investiţiile făcute în reabilitarea liniilor de cale ferată şi a gărilor sunt ca şi inexistente.
Poate nu întâmplător, în timp ce chinezii inaugurează un tren care poate atinge cinci sute de kilometri pe oră, autorităţile române lungesc şi mai mult durata călătoriilor, incluzând în programul curselor şi întârzierile.
În plus, modernizarea trenurilor lasă şi ea de dorit. Există în continuare trenuri ruginite, cu vopseaua scorojită şi toalete în care nu se poate intra.
De asemenea, cerşetorii merg în continuare din compartiment în compartiment, iar vânzătorii de ceasuri şi telefoane mobile se simt ca la ei acasă. Cât despre comercianţii surdo-muţi care vând ace, portofele şi iconiţe pe post de breloc, intră deja în preţul biletului. Cosmin Ruscior, despre liberalizarea pieţei feroviare.
Piaţa ferov