Obişnuită cu creşterea progresivă a numărului de magazine din comerţul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, unităţi cash&carry), piaţa de retail a cunoscut în 2009 reversul medaliei, când au început să se închidă magazine. Doar reţelele de discount au reuşit să menţină sau chiar să crească numărul deschiderilor faţă de 2008. În 2009, principalele 20 de reţele din retailul alimentar modern au deschis peste 130 de magazine, însă circa
Obişnuită cu creşterea progresivă a numărului de magazine din comerţul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, unităţi cash&carry), piaţa de retail a cunoscut în 2009 reversul medaliei, când au început să se închidă magazine. Doar reţelele de discount au reuşit să menţină sau chiar să crească numărul deschiderilor faţă de 2008. În 2009, principalele 20 de reţele din retailul alimentar modern au deschis peste 130 de magazine, însă circa două treimi din inaugurări au fost punctate de 4 reţele de discount, segmentul de piaţă câştigător în acest an de criză. Tot în acest an s-au închis 22 de supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de discount, cele mai multe închideri fiind contabilizate în dreptul reţelei în franciză Spar. În lipsa proiectelor imobiliare, hipermarketurile bat pasul pe loc Cei mai importanţi retaileri internaţionali au continuat în 2009 expansiunea, însă cu un ritm mult redus faţă de anul precedent. În cazul operatorilor de hipermarketuri, deschiderile din acest an au fost asigurate de proiectele de centre comerciale şi parcuri de retail a căror construcţie a fost demarată înainte de debutul crizei. Anul viitor ne putem aştepta la o reducere şi mai drastică a numărului de hipermarketuri deschise, în lipsa de noi proiecte imobiliare de retail. Real, operatorul de hipermarketuri controlat de grupul german Metro a deschis patru magazine în acest an, deşi planurile dinainte