» In mallurile bucurestene, magazinele destinate clientilor cu venituri medii au inregistrat luna aceasta vanzari mai mici decat in decembrie anul trecut.
» In schimb, comerciantii de produse scumpe spun ca nu au nici un motiv sa se planga. Vanzarile din ultimele zile au fost mai ridicate decat se asteptau.
Criza economica a inceput sa-si faca simtite efectele si in mallurile bucurestene. Luna decembrie, care altadata aducea recorduri de vanzari, a aratat ca acum romanii nu mai sunt chiar atat de dispusi sa-si cheltuiasca banii cu usurinta oamenilor care nu sufera de grija zilei de maine. Am vrut sa vedem cum au decurs vanzarile in preajma sarbatorilor in doua dintre cele mai aglomerate complexuri din Capitala: Bucuresti Mall din Vitan si Plaza Romania din cartierul Militari. Am constatat ca, intr-adevar, criza economica si-a facut simtita prezenta la casele de marcat ale magazinelor, dar ca repercusiunile au fost mai mari asupra veniturilor vanzatorilor decat asupra preturilor practicate de comercianti.
"Vanzarile au scazut cu aproape jumatate fata de anul trecut. Patronii ne-au avertizat ca nu se vor mai face majorari de salarii in urmatorul semestru si, probabil, nici in urmatorul an. Nu prea am reusit sa ne atingem «targetul», mai ales ca acesta a fost mai ridicat de sarbatori decat in lunile trecute", ne-a marturisit casiera unui magazin de imbracaminte destinat clientilor cu venituri medii.
In majoritatea magazinelor, reducerile de pret au inceput sa se astearna timid pe etichetele produselor abia dupa Craciun. Acestea sunt in jur de 20% si foarte rar ajung la 50%. "Politica noastra a fost sa incepem reducerile dupa data de 26 decembrie. Oricum, am resimtit o scadere semnificativa a vanzarilor si inainte, si dupa Craciun, fata de situatia anului trecut", ne-a declarat managerul unui magazin de confectii cu preturi medi