Reducerea cu 15.000 a posturilor din învăţământ, în 2010-2011, ar aduce mai puţine materii pentru elevi. Reforma trebuie făcută însă „temeinic”, avertizează specialiştii. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Agerpres
1 /.
Decizia guvernului, luată pe final de an, de a reduce numărul de posturi din educaţie cu 15.000, s-a bazat pe calcule „făcute din birou”. Asta, deoarece bugetul Ministerului Educaţiei trebuia să fie gata urgent şi să se încadreze în limitele impuse de guvern, a explicat Aurel Cornea, liderul Federaţiei Sin dicatelor Libere din Învăţământ. Situaţia a fost recunoscută chiar de proaspătul ministru al educaţiei.
Daniel Funeriu a specificat ieri că abia acum se lucrează la detalii: „Acum lucrăm să vedem ce variante ne permit o economie maximă şi costuri sociale minime. Iar pe 5 ianuarie 2010 am invitat sindicatele pentru a discuta propunerile”.
Şcoli şi materii comasate
Deşi Funeriu nu a vrut să intre în detalii, preşedintele Traian Băsescu i-a luat-o înainte şi a dezvăluit deja, încă de marţi seară, la OTV, modul în care măsura va fi aplicată: şcolile vor fi comasate, suplinitorii şi pensionarii vor fi „eliminaţi”, iar numărul materiilor anuale de studiu va fi înjumătăţit, de la 13-14, câte sunt în prezent, la maximum 6-7.
Măsurile anunţate de şeful statului au stârnit imediat reacţii. Mircea Miclea, fost ministru al educaţiei şi actual consilier prezidenţial, spune că „acestea sunt necesare şi trebuiau luate de mult”, precizând însă că reforma trebuie făcută „de jos în sus”.
Astfel, în opinia sa, inspectoratele şcolare ar fi trebuit să decidă câte posturi pot fi desfiinţate în fiecare judeţ, şi nu ministerul. „Sunt multe locuri unde numărul de elevi e umflat în acte, unde există posturi neocupate. Sunt şcoli din sate care gravitează în jurul celor din comune. Acestea pot fi desf