GAP, C&A, Decathlon şi Kiabi sunt doar o parte dintre numele mari care şi-au făcut loc în peisajul fashion din România în 2009, după câţiva ani de prospectări. Inaugurările de magazine au avut loc însă în primul an de scădere a vânzărilor, după ani de boom. În ultimii 3-4 ani, piaţa locală de retail de fashion a crescut constant cu cel puţin 15%, însă anul 2009 a adus o scădere dramatică, de 30 – 35%, după cum estimează Ramona Stănciulescu, CEO al Ra
GAP, C&A, Decathlon şi Kiabi sunt doar o parte dintre numele mari care şi-au făcut loc în peisajul fashion din România în 2009, după câţiva ani de prospectări. Inaugurările de magazine au avut loc însă în primul an de scădere a vânzărilor, după ani de boom.
În ultimii 3-4 ani, piaţa locală de retail de fashion a crescut constant cu cel puţin 15%, însă anul 2009 a adus o scădere dramatică, de 30 – 35%, după cum estimează Ramona Stănciulescu, CEO al Rafar, divizia de fashion şi hospitality a holdingului RTC, care operează în România branduri precum Aldo sau Debenhams.
„Astfel, dacă la finele lui 2008 piaţa de retail vestimentar avea o valoare de 2 miliarde de euro, în 2009 va coborî la 1,5 miliarde de euro. Practic la nivelul din 2006”, spune reprezentanta RTC.
Cu toate acestea, retaileri de renume şi-au făcut curaj şi au deschis primele unităţi din România. C&A, Decathlon şi GAP au făcut primii paşi în ţara noastră la începutul anului, iar Kiabi şi LC Waikiki în această toamnă.
C&A, trei locaţii într-un an
Olandezii de la Clemes&August Brenningkmmeijer (C&A) şi-au făcut intrarea pe piaţa din România la 1 aprilie, o dată cu deschiderea centrului comercial din Capitală, Militari Shopping Centre. Retailerul, parte a grupului Cofra, care activează şi pe piaţa imobiliară şi în domeniul serviciilor financiare, anunţa o extindere masivă pentru acest an însă, până în acest moment, a reuş