In 2006, Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor de la acea vreme, promitea ca in trei ani, trenurile vor circula cu 200 de kilometri la ora pe relatia Bucuresti-Constanta. Pentru reabilitarea caii de rulare si modernizarea parcului de vagoane erau promise investitii de aproximativ 700 milioane de euro.
Din aceasta suma, guvernul trebuia sa contribuie cu putin peste 430 de milioane de euro, diferenta urmand sa provina dintr-un credit de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC), pentru reabilitarea sectoarelor Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta, respectiv din fondurile acordate prin Programul ISPA, pentru modernizarea segmentului Baneasa-Fundulea-Fetesti.
Dupa finalizarea lucrarilor, distanta dintre Capitala si Malul Marii ar fi trebuit sa fie parcursa in cel mult doua ore.
Anul 2009 a trecut, iar trenurile nu circula cu peste 200 km/h asa cum se promitea in urma cu 3 ani, ci de cateva ori mai incet. Cei 225 de kilometri se parcurg, in cel mai bun caz, in cinci-sase ore.
Kilometrii de autostrada promisi, realizati doar pe jumatate
In materie de infrastructura rutiera, anul acesta ar fi trebuit sa inceapa lucrarile la drumul expres care urma sa faca legatura intre litoral si Delta Dunarii. Acesta este doar un exemplu din 12 drumuri expres anuntate de ministrul liberal in ultimul an si jumatate de mandat. Toate proiectele au fost sistate la sfarsitul anului trecut la ordinul ministrului Radu Berceanu care nu le-a considerat o prioritate pentru Romania.
Pe de alta parte, aproape jumatate din ce s-a promis in materie de autostrazi pentru anul 2009 s-a dus la bun sfarsit. Autoritatile au reusit sa dea in functiune tronsonul din Autostrada Transilvaniei cuprins intre Campia Turzii si Gilau, lung de 42 de kilometri.
Desi premierul Emil Boc promitea in iulie ca