Un studiu realizat în Marea Britanie arată că femeile sunt cele care preferă să folosească aceste platforme.
Reţelele sociale cu cea mai mare creştere în România în 2009 au fost Facebook (care şi-a dublat traficul) şi TPU.ro, care a crescut de la sub 200 de mii la peste 800 de mii de vizitatori unici, din martie până în noiembrie 2009.
Facebook, Twitter, Hi5, MySpace, Linked-in... Sunt sute de reţele sociale virtuale, iar anul 2009 este anul maturizării acestor căi de comunicare spectaculoase, eficiente şi nu lipsite de controverse. Lucrurile obişnuite, mărunţişurile de zi cu zi, dar şi marile evenimente ale lui 2009 s-au consumat cu intensitate maximă în comunităţile virtuale, acolo unde milioane de oameni îşi regăsesc amici de care nu mai ştiau nimic din copilărie sau construiesc noi prietenii şi unde îşi petrec câteva minute pe zi sau chiar zile întregi.
În doar un an, Facebook şi-a triplat numărul membrilor. Cu 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial, Facebook a ajuns astfel cea mai importantă reţea socială virtuală a lumii, detronând MySpace. Ca o comparaţie, dacă Facebook ar fi o ţară, ar fi a patra din lume din perspectiva populaţiei!
Şi Twitter, reţeaua de microblogging, a înregistrat o creştere spectaculoasă, ajungând de la 4 milioane de utilizatori la începutul anului la aproximativ 40 de milioane în prezent. De altfel, Academia Internaţională a Artelor Digitale Şi Ştiinţă din New York a plasat Facebook şi Twitter printre cele mai importante 10 momente din Internet ale ultimei decade.
Importanţa şi influenţa acestor instrumente de comunicare au venit de la sine. De exemplu, în luna iunie, Departamentul american de Stat a cerut Twitter să amâne activităţile de întreţinere pentru a permite opozanţilor iranieni să continue să utilizeze platforma.
Aceste reţele au ajus atât de populare încât a