Lucrurile obişnuite, mărunţişurile de zi cu zi, dar şi marile evenimente ale lui 2009 s-au consumat cu intensitate maximă în comunităţile virtuale, acolo unde milioane de oameni îşi regăsesc amici de care nu mai ştiau nimic din copilărie sau construiesc noi prietenii şi unde îşi petrec câteva minute pe zi sau chiar zile întregi.
În doar un an, Facebook şi-a triplat numărul membrilor. Cu 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial, Facebook a ajuns astfel cea mai importantă reţea socială virtuală a lumii, detronând MySpace. Şi Twitter, reţeaua de microblogging, a ajuns la aproximativ 40 de milioane de utilizatori în prezent.
Celor aproape 400 de milioane de utilizatori cât adună Facebook şi Twitter li se adaugă alte sute de milioane care au conturi pe Hi5, LinkedIn sau MySpace.
Dragoş Stanca, director al F5, divizia new media a trustului Realitatea-Caţavencu, crede că reţelele sociale din România au un potenţial de afaceri foarte mare, dar deocamdată nu sunt profitabile.
"Reţelele sociale aspiră foarte multă audienţă, dar nu aduc foarte mulţi bani. Existe mai multe surse de venit: există conceptul de Internet personal, mesajele publicitare se pot duce către publicul ţintă foarte targetat, pentru că în profilul acela fiecare îşi pune datele personale şi detalii despre ce îţi place sau ce nu îţi place. Deci din punct de vedere al advertising-ului, mesajele publicitare pot să meargă foarte ţintit pe un anumit segment foarte clar definit", a declarat Dragoş Stanca.
"În România sunt aproximativ 5.000.000 de persoane care utilizează Internetul pentru socializare online. Sunt diferenţe şi între reţelele sociale, HI5 este mai mult pentru tineri care mai mult vor să se împrietenească şi în viaţa reală, o doză importantă dintre cei care sunt pe Hi5 au o activitate de tip matrimonial. La Facebook însă, este o atmosferă mult mai elevată. Su