Un an după debutul său în America de Sud şi un succes popular incontestabil, Raliul-raid Dakar-2010 revine de astăzi pe pistele extrem de diversificate din Argentina şi Chile, departe de continentul african de origine. Organizatorii ştiu că pot conta pe entuziasmul local. După anularea cursei, ameninţată de islamiştii legaţi de Al-Qaida, în 2008, ASO (Amaury sport organisation, proprietara cursei) a decis părăsirea Africii la Dakar şi traversarea Atlanticului.
Interesul a fost excepţional, pe un continent pasionat de frumoasele creaţii mecanice. Peste 500.000 de persoane s-au înghesuit pe Avenida 9 iulie, una dintre axele centrale din Buenos Aires, pentru startul cursei. Balcoane, terase, cabine telefonice, toate au fost luate cu asalt. Anul acesta, mulţimile au început să asiste masiv încă de la verificările tehnice şi administrative, care au început încă de marţi, iar în aceste condiţii primele zile de cursă promit să fie foarte animate.
Cu atât mai mult cu cât primele etape sunt rapide, în care motocicletele şi atv-urile, respectiv automobilele şi camioanele vor dispune de tronsoane separate, pentru a evita eventualele accidente, concurenţii vor intra din plin în subiect începând cu etapa a 3-a, de luni, când se vor confrunta cu dunele de nisip de la Fiambala.
După o trecere a frontierei la 4.800 m altitudine la Paso de Francisco, cele 366 echipaje (136 maşini, 153 motociclete, 25 atv-uri şi 52 de camioane) vor ataca deşertul arid de la Atacama, cu dunele şi albiile sale uscate de secetă, de pe fundul fostelor lacuri sărate.
La mijlocul cursei ar putea să se deseneze deja o ierarhie, pentru că a doua parte a raliului, la fel de bogată în peisaje, va cunoaşte terenuri mai degrabă valonate, adesea înverzite, cu Aconcagua, punctul culminant al regiunii (6.859 m) în cătarea tuturor, în etapa a 11-a. Concurenţii vor trebuia, după aceea, să fie at