Anul acesta vom evita aglomeraţia şi atmosfera de mall făcând cumpărături direct de pe telefonul mobil, iar pentru senzaţia de shopping terapeutic vom merge în magazinele de tip concept store care pun accent pe îmbunătăţirea experienţei de shopping. Investiţiile din 2010 vor migra spre zona online şi spre pieţele emergente, dintre care China se remarcă cel mai puternic în această perioadă. Magazinele vor fi amplasate în spaţii neconvenţionale, iar mărcile low price a
Anul acesta vom evita aglomeraţia şi atmosfera de mall făcând cumpărături direct de pe telefonul mobil, iar pentru senzaţia de shopping terapeutic vom merge în magazinele de tip concept store care pun accent pe îmbunătăţirea experienţei de shopping. Investiţiile din 2010 vor migra spre zona online şi spre pieţele emergente, dintre care China se remarcă cel mai puternic în această perioadă. Magazinele vor fi amplasate în spaţii neconvenţionale, iar mărcile low price ale brandurilor de lux vor câştiga teren în magazine. Bizsugar.com a făcut un top al trendurilor în retail pentru anul 2010.
1. Comerţul electronic direct de pe telefonul mobil. În prezent, se fac puţine cumpărături online cu ajutorul telefoanelor mobile conectate la Internet, dar comerţul mobil devine din ce în ce mai popular odată cu noile telefoane. Retaileri de top precum Ralph Lauren, Victoria’s Secret, Yoox, Sears, Net-A-Porter sau Galeries Lafayette şi-au modificat site-urile pentru shopping direct de pe telefonul mobil.
2. Investiţii din ce în ce mai mari în zona online, atât în vânzările directe, cât şi teste de marketing pentru noi magazine virtuale. Comerţul electronic din Statele Unite atingea cifra de 221 miliarde de dolari în 2008, iar în Australia a depăşit 224 de miliarde de dolari. În plus, retailerii vor putea folosi datele geografice din vânzările electronice pentru a stabili locul noilor magazine. Inte