Atunci când Dan Brown a lansat ultimul său roman, "The Lost simbol" ("Simbolul pierdut"), s-a oferit o adevărată demonstraţie a ceea ce înseamnă comerţul online. Pe Amazon.com cartea s-a vândut, în primele zile, în mai multe copii digitale pentru e-reader-ele Kindle decât în formatul pe hârtie. Acest lucru a fost văzut ca o schimbare majoră în industria publicisticii, însă cu riscuri destul de mari. La doar 24 de ore de la lansarea în formatul digital, copiile cărţ
Atunci când Dan Brown a lansat ultimul său roman, "The Lost simbol" ("Simbolul pierdut"), s-a oferit o adevărată demonstraţie a ceea ce înseamnă comerţul online.
Pe Amazon.com cartea s-a vândut, în primele zile, în mai multe copii digitale pentru e-reader-ele Kindle decât în formatul pe hârtie. Acest lucru a fost văzut ca o schimbare majoră în industria publicisticii, însă cu riscuri destul de mari.
La doar 24 de ore de la lansarea în formatul digital, copiile cărţii au putut fi descărcate gratuit de pe site-urile de file-sharing, ca Rapidshare sau BitTorrent. În câteva zile au fost astfel piratate peste 100.000 de exemplare.
Piratarea cărţilor digitale explodează
În acest fel piratarea digitală, atât de întâlnită la muzică şi filme, a început să se extindă şi la cărţile digitale. Având în vedere că device-uri ca Kindle sau Sony Reader sunt din ce în ce mai întâlnite, experţii din domeniu sunt de părere că problema va căpăta dimensiuni şi mai mari. Acest lucru este susţinut şi de date exacte. Vânzările de cărţi digitale în al doilea trimestru din 2009 au ajuns la 37 milioane de dolari, e trei ori mai mult faţă de acceaşi perioadă din 2008, potrivit Asociaţiei Editorilor din America.
"Este corect dacă spunem că piratarea cărţilor digitale explodează", a declarat Albert Greco, expert în industria publicisticii şi profesor al Fordham University.
Din acest motiv editor