Americanii de la Smithfield au vrut să vadă cât de căutate sunt produsele care poartă sigla Comtim. Pentru asta au luat reţetele româneşti şi au făcut mezeluri într-o fabrică din Ungaria, pe care le-au pus în vânzare. Testele arată că brandul Comtim este căutat şi la 20 de ani de la Revoluţie.
În primăvara lui 2009 conducerea societăţii americane Smithfield a luat decizia să reînvie brandul Comtim şi au deschis un magazin în care se comercializează produse sub sigla vechiului Comtim. Reprezentanţii companiei spun că brandul sută la sută românesc încă prinde la români şi mai ales printre bănăţeni. „Imediat după deschiderea magazinului, printre clienţii noştri s-au numărat şi locuitori din zona rurală, de la distanţe mari care au venit să cumpere produse din carne proaspătă”, a spus pentru „Adevărul” directorul general Smithfield Prod, Morten Jensen.
Jensen a mai spus că în perioada Sărbătorilor vânzările la carnea de porc s-au dublat, preferate fiind produsele de sezon. „În lunile de vară cele mai căutate sunt produsele pentru grătar: ceafă, cotlet sau pastă de mici, iar în lunile de iarnă jambonul şi carnea pentru cârnaţi”, a mai spus Jensen.
Accentul pe carne tocată
În prezent, în magazinul Comtim din Freidorf se vând doar produse neprocesate şi semiprocesate. O perioadă s-au vândut însă şi mezeluri, în cadrul unui proiect pilot de testare a brandului.
Mezelurile cu sigla Comtim au fost produse în Ungaria, iar în urma proiectului, americanii au primit confirmarea că brandul este la mare căutare. „Am preferat să colaborăm cu această fabrică pentru că ei au respectat cerinţelenoastre, printre care şi folosirea de materie primă proaspătă”, a mai spus directorul Smithfield Prod. Acesta a mai spus că în viitor accentul se va pune pe carnea tocată, foarte căutată în bucătăria românească.