Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi nu are prevăzuţi în bugetul acestui an fonduri pentru construcţia variantei ocolitoare a municipiului. Lucrările la şoseaua ocolitoare a Bistriţei pentru care există studiu de fezabilitate plătit din bani europeni erau prevăzute să demareze în 2010
Proiectul drumul de centură care a învrăjbit bistriţenii din pricina locaţiei alese de proiectant, nu se află în planurile de investiţii pentru 2010 ale Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi (CNADR). Cel puţin aşa reiese dintr-o informare de presă a CNADR privind proiectele de variante ocolitoare finanţate în acest an. Compania a solicitat finanţare doar pentru 11 variante de drumuri ocolitoare, între care Suceava Oradea, Lugoj, Caransebeş, Bucureşti Nord şi Sud (trei centuri), Ploieşti Vest, Cluj Est, Iasi şi Timişoara. Iar lucrările la aceste tronsoane de drum vor fi realizate doar în condiţiile în care CNADMR-ului i se va acorda bugetul solicitat, care este cu 88 % mai mare decât cel din 2009, au precizat oficialii companiei în aceeaşi informare.
Proiectul Centurii de Sud , controverse pe toată linia
Sc Iptana Bucureşti a apărut în această toamnă la Bistriţa cu un studiu de fezabilitate a unei centuri de sud care a stârnit un adevărat scandal şi nu a primit autorizaţie de mediu de la Agenţia de Protecţie a Mediului(APM). După ce sute de bistriţeni cu case în zona care ar fi urmat să fie străbătută de centură au protestat la APM, oficialii i-au pus pe proiectanţi să refacă studiul şi i-au chemat în ianuarie pentru un eventual aviz de mediu.„Nu cred că se va mai face în zona aceea şoseaua. De altfel într-o discuţie cu secretarul de stat de la Ministerul Dezvoltării, bistriţeanul Ioan Andreica, am aflat că se va cere un amplasament, tot în zona de sud, care să nu treacă deloc prin oraş", a precizat Ioan Mureşan, directorul interimar de la Agen