Piaţa internă de servicii medicale private valorează aproximativ 350 de milioane de euro, reprezentând doar 5% din totalul pieţei de profil din România. În 2010, multe cabinete medicale private se vor închide sau, în cel mai bun caz, vor fi cumpărate de către marii investitori, susţin principalii competitori din sector.
Piaţa serviciilor medicale private reprezintă una dintre nişele mediului intern de afaceri cel mai puţin afectată de criză, deoarece este foarte slab dezvoltată în ţara noastră şi înregistrează creşteri constante, de peste 30% de la an la an.
În 2009, clinicile particulare au înregistrat o cifră de afaceri totală de aproximativ 350 de milioane de euro, cu 30% mai mult decât în anul anterior, potrivit datelor primite de la principalii competitori din industria de profil. Pentru anul 2010, furnizorii de servicii medicale private se aşteaptă ca segmentul în care activează să-şi continue creşterea obişnuită şi să devină mult mai concentrat.
„În următorii ani, piaţa serviciilor medicale private va continua să înregistreze o creştere ascendentă, pe fondul disponibilităţii pacienţilor de a investi mai mult în condiţii mai bune de asistenţă medicală. Având în vedere această premisă, cred că piaţa de profil ar putea atinge valoarea de un miliard de euro în următorii cinci ani", este de părere Mihai Marcu, preşedintele Medlife.
Potrivit acestuia, România, Bulgaria şi Rusia sunt ţările din Europa care înregistrează cel mai înalt ritm de creştere al acestui sector.
De aceeaşi părere este şi Marina Oţelea, directorul general al Medicover, care spune că doar 5% din români frecventează clinicile private. „De exemplu, în Franţa, 90% din populaţie are o formă de asigurare medicală privată", afirmă reprezentantul Medicover.
Anul 2009 nu a fost la fel de bun şi pentru clinicile mici, multe dintre ele fiind nevoite să-şi închidă porţile