Startul la reduceri în Peninsulă s-a dat în multe oraşe mai devreme decât de obicei pentru a veni în ajutorul comercianţilor şi clienţilor afectaţi de criza economică. De obicei, perioada soldurilor începea la sfârşitul lui februarie sau în primele zile ale lui martie, dar în 2010 patronatul din comerţ şi primăriile au decis să o devanseze.
Milano este printre primele oraşe italiene unde au început reducerile din sezonul de iarnă în special la articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Se estimează că soldurile, care vor ţine până în martie 2010, vor fi cuprinse între 20% şi 80%.
La sfârşitul săptămânii trecute, erau cozi la magazinele de pe principalele străzi comerciale din Milano: Montenapoleone, Galeria şi Corso Vittorio Emmanuele sau Corso Buenos Aires.
Aproape 11 milioane de oameni în magazine
Potrivit federaţiei principalelor asociaţii ale consumatorilor - Federconsumatori - se estimează că 10,8 milioane de cumpărători vor profita de reduceri. Aceeaşi sursă precizează însă că va fi o perioadă de reduceri caracterizată de „o mare grijă şi prudenţă". Cheltuielile făcute de italieni în perioada reducerilor sunt estimate la circa 3,2 miliarde de euro, cu 5% mai puţin faţă de anul trecut.
„Multe familii, din cauza profundei crize economice, nu au cumpărat anumite articole de încălţăminte sau de îmbrăcăminte în 2009 şi au aşteptat soldurile din 2010", se arată în comunicatul Federconsumatori.
Shopping la Milano
Românii au venit chiar şi din ţară la cumpărături la Milano. „Noi suntem din Bucureşti şi venim pentru prima oară, dar ne aşteptam la reduceri mai mari de 20%", ne spune Anda Cumpănă (29 de ani), aflată la cumpărături într-un cunoscut magazin milanez.
Printre români, am găsit şi „profesionişti" ai reducerilor. „Nu trebuie să mergi la începutul sezonului la marile magazine, toate încep cu reduceri de 20%. La începu