În fiecare iarnă poliţia recomandă şoferilor să îşi doteze maşinile cu anvelope corespunzătoare şi lanţuri pentru zăpadă.
Dar puţini ştiu că multe din echipajele aflate în trafic nu sunt dotate corespunzător. Multe dintre maşinile Poliţiei Rutiere şi de Ordine Publică circulă fără anvelope de iarnă. Principalul motiv: nu sunt bani.
Mai citeşte şi:
Comandament de deszăpezire convocat la Primăria Capitalei
Intervalul de schimbare a cauciucurilor la autoturismele Dacia Logan din dotarea Poliţiei Române este de 38.000 de kilometri. Anvelopele uzate sunt înlocuite cu unele noi, în funcţie de perioada în care s-a atins limita maximă de uzură.
Astfel, multe dintre maşinile de poliţie de ordine publică au în anotimpul rece anvelope noi, dar de vară, iar de lanţuri nici nu poate fi vorba. Acest lucru se întâmplă pentru că limita de 38.000 de kilometri nu este atinsă de toate maşinile în sezonul rece.
Maşinile care au primit acum anvelope de iarnă vor merge cu aceleaşi cauciucuri şi vara până vor ajunge la 38.000 km. La posturile de poliţie din ţară, această cotă este atinsă în aproximativ doi - trei ani.
Oficial e bine
Oficial, maşinile poliţiei sunt dotate cu anvelope de iarnă, dar acestea şi lanţurile se montează doar atunci când este cazul, adică drumurile sunt acoperite cu zăpadă sau polei. Inspectoratul General al Poliţiei Române recunoaşte că sunt şi unele cazuri „izolate" care nu au fost „încă" dotate corespunzător.
Poliţiştii din teren spun însă că multe dintre maşinile de patrulare au atins cota de 38.000 de kilometri prin lunile septembrie - octombrie, când temperaturile au fost destul de ridicate, astfel că anvelopele primite au fost de vară.
Acum, când temperaturile sunt scăzute, cauciucurile îşi pierd aderenţa, iar misiunile se desfăşoară cu greutate. Cu toate acestea, ei încearcă să se descurce. M