Interzicerea alimentării în timpul cursei este noutatea care va afecta cel mai mult Formula 1 în 2010. Modificarea sistemului de punctaj, micşorarea pneurilor din faţă, interzicerea învelişului aerodinamic al roţilor şi o uşoară schimbare a sistemului de calificare sunt alte noutăţi.
Faţă de avalanşa de reguli noi care s-a abătut asupra Formulei 1 înaintea sezonului din 2009, schimbările prevăzute pentru 2010 pot fi trecute uşor cu vederea. Dar o modificare aparent minoră, precum aceea a interzicerii alimentării în timpul cursei, are consecinţe majore în ceea ce priveşte designul monoposturilor.
Cel mai mult va avea de suferit echilibrul maşinii, iar designerii vor trebui să găsească soluţiile cele mai bune pentru ca masa să fie optim distribuită între roţile din spate şi cele din faţă.
Motorul şi cutia de viteze vor fi mutate mai în spate, pentru a face loc unui rezervor mai mare. Capacitatea acestuia va creşte de la cei aproximativ 80 de litri la 250 de litri. Provocarea va fi, desigur, setarea maşinii, astfel încât să rămână echilibrată şi pe finalul cursei, atunci când rezervorul va fi aproape gol. Va creşte, de asemenea, şi distanţa între axa roţilor din faţă şi cea a roţilor spate.
Dezbateri pe tema lipsei realimentării
Regula potrivit căreia monoposturile vor folosi un singur plin de combustibil pentru o cursă a născut vii dispute. Utilizată pentru prima oară în 1982 de către echipa Brabham, la sugestia lui Bernie Ecclestone, alimentarea în timpul cursei a fost unul dintre elementele de spectacol în ultimele trei decenii din Formula 1.
Dincolo însă de această latură, lipsa opririlor pentru combustibil este una dintre măsurile menite să reducă costurile şi va simplifica strategia de cursă. Astfel echipele nu vor mai fi nevoite să transporte sistemele de realimentare de la o cursă la alta, ceea ce presupunea costuri mari, iar s