După un 2009 bogat în amenzi date unor coloşi precum UPC şi E.On Gaz, inspectorii au luat în colimator BRD. Principalele cauze pentru care banca va fi supusă unor verificări sunt lacunele contractuale, mai mulţi clujeni făcând plângeri în această privinţă.
Pe de altă parte, Banca Română pentru Dezvoltare (BRD) a majorat dobânzile fără a-şi anunţa clienţii, nerespectând astfel clauzele contractuale. „Am primit mai multe reclamaţii în acest sens şi îi vom invita la noi pe cei din conducerea BRD, pentru a purta discuţii pe această temă”, ne-a spus Mircea Radu, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj. „Motivele ţin de clauzele contractuale, există lacune în contracte şi au fost majorate unele dobânzi”, a precizat comisarul.
Traian Traicu, şeful Serviciului Relaţii Publice a BRD, ne-a declarat că nu ştie nimic despre eventualele verificări desfăşurate de Protecţia Consumatorului. „Nu pot să ştiu tot ce se întâmplă în bancă în ţară. Dacă îmi daţi cazuri concrete, întreb, dar aşa nu am ce întreba”, a spus acesta, referindu-se la sesizările depuse la CJPC Cluj de clienţii băncii.
În urmă cu un an, inspectorii CJPC Cluj au amendat BCR, Bancpost şi Volksbank din cauza unor comisioane ascunse. În acest sens au existat numeroase reclamaţii ale consumatorilor, conducerea instituţiei luând decizia de a înceta practicile pe care băncile le utilizau în dosarele clienţilor.
Amendaţii contestă, Protecţia Consumatorului câştigă
Banca Comercială Română a fost amendată la sfârşitul anului 2008 cu 30.000 de lei, amendă pe care a contestat-o în instanţă, însă plângerea a fost respinsă. Potrivit inspectorilor CJPC, Bancpost a fost amendată deoarece nu şi-a anunţat clienţii cu privire la comisioanele şi dobânzile aferente unor credite.
Înainte de verificările întreprinse, la nivel naţional au fost înregistrate pe