În contextul economic actual, tot mai multe companii au început să apeleze la servicii de consultanţă
Mucibabici (Deloitte): Traversăm o perioadă dificilă în care doar firmele cu o strategie coerentă pot supravieţui
Dacă până acum, doar marile companii apelau la serviciile caselor de consultanţă, în special din cauza culturii, acestea fiind considerate servicii de lux, ale căror costuri nu justifică întotdeauna rezultatele, în cele din urmă acestea au devenit o necesitate.
Spre deosebire de perioada boom-ului economic, când companiile apelau la servicii precum change management, six sigma (îmbunătăţirea eficienţei, eficacităţii şi calităţii în organizaţii) sau unbundling (separarea activităţilor), în această perioadă, companiile au nevoie cu precădere de servicii de restructurare a datoriilor, de reorganizare, eficientizare a costurilor, precum şi de consultanţă în vederea vânzării de active cu probleme (distressed assets).
"Până acum, consultanţa profesională era percepută de multe companii româneşti drept un serviciu de lux, al cărui cost nu justifică întotdeauna rezultatele. Pe măsură ce oamenii de afaceri înţeleg avantajele de a lucra cu experţi de talie internaţională, cererea pentru astfel de servicii creşte, cu atât mai mult cu cât traversăm o perioadă dificilă în care doar companiile cu o strategie coerentă pot supravieţui", a declarat, pentru Curierul Naţional, George Mucibabici, preşedintele Deloitte România.
De aceeaşi părere este şi Silviu Manolescu, managing partner la BDO Conti, care ne-a spus că "desigur, în perioada actuală există o cerere mai mare pentru servicii de restructurare, reorganizare sau insolvenţă din cauza crizei economice".
Cele mai afectate sectoare sunt imobiliarele şi construcţiile
Dintre companiile care au decis să apeleze la servicii de consultanţă, ponderea cea mai mare le