Ce urmărim de fapt cu această reformă prin concediere? Să dăm afară o parte din bugetarii din învăţămînt sau să avem un învăţămînt mai de Doamne, ajută? Dacă vrem să dăm afară, anunţul cu cei 15.000 de oameni care nu vor mai intra în şcoli de la toamnă, suplinitori şi pensionari, e un argument pentru reforma cantitativă. Dar scapă astfel învăţămîntul autohton de proştii cu adevărat periculoşi care îl parazitează? Nu cred. Fiindcă mai primejdioşi decît suplinitorii necalificaţi de pe la ţară sînt universitarii şi universităţile care transformă inşi luaţi de pe stradă în profesori şi ce mai ajung ăştia, cu diplome căpătate pe nemerit de aproape sau de la distanţă. Cu ce ne alegem dacă în locul celor 15.000 daţi afară (dintre care unii îndoielnici ca pregătire) apar în cancelarii nu ştiu cîte mii de proşti cu diplomă?
Reforma pe care voia s-o facă Miclea pornea de la învăţămîntul superior, pentru că acolo e buba cea mare. Un învăţămînt superior garnisit cu proşti bagă în pămînt toate reformele din lume. Aşa că reforma ar fi trebuit începută prin reatestarea competenţei universitarilor şi de la stat şi de la de-alde „Spiru Haret”, nu cu această măsură cantitativă.
În privinţa suplinitorilor, de pildă, n-am observat să existe precizarea „necalificaţi”, cu trimitere la persoane care fac pe profesorii, deşi n-au decît liceul, sau care au absolvit „dreptul” la distanţă şi predau româna sau mai ştiu eu ce altceva prin şcolile unde au fost primiţi. Fiindcă să spui nediferenţiat „suplinitori” care vor fi puşi pe liber e o dovadă că cei care se află la butoanele reformei nu ştiu pe ce să apese.
Ce urmărim de fapt cu această reformă prin concediere? Să dăm afară o parte din bugetarii din învăţămînt sau să avem un învăţămînt mai de Doamne, ajută? Dacă vrem să dăm afară, anunţul cu cei 15.000 de oameni care nu vor mai intra în şcoli de la toamnă, suplinitori şi