General Motors (GM) şi-a crescut vânzările pe piaţa din China, în anul 2009, la 66,9% din totalul producţiei, atingând un record de 1.826.000 de autovehicule numai pe această piaţă, a anunţat luni GM, informează AFP.
Datorită performanţelor din China a mărcilor sale Buick, Chevrolet şi Wuling, GM, care a supravieţuit anul trecut numai graţie unui ajutor guvernamental masiv, şi-a adjudecat 13,4% din piaţa auto chineză, cu 1,3% mai mult faţă de 2008.
"Vânzările au atins un record în 2009 şi se pare că 2010 va fi chiar mai bun", a estimat directorul GM CHina, Kevin Wale, într-un comunicat al companiei.
"Perspectivele industriei de automobile sunt solide şi ne aşteptăm la o creştere suplimentară, chiar dacă mai puţin rapidă", a adăugat el, asigurând că GM se va lupta să-şi păstreze prima poziţie pe piaţa ţării asiatice.
China a devenit din 2009 prima piaţă auto din lume, vânzările fiind puternic încurajate de măsurile fiscale ale guvernului, iar concomitent a avut loc îngheţarea pieţei americane afectate de criza economică globală.
China este singura putere economică majoră globală care a reuşit în 2009 să înregistreze o creştere economică de peste 8%, în condiţiile în care blocurile concurente SUA, Japonia şi Uniunea Europeană s-au luptat cu stagnarea sau recesiunea.