Rămân în grila tv emisiunile de tip tabloid, cu toată gama lor de invitaţi ciudaţi, iar Realitatea TV şi Antena 3 vor trebui să-şi redefinească strategia de programe.
În 2010, vedetele tv nu vor avea parte de un climat care să le ajute să crească, iar previziunile pentru piaţa de publicitate rămân rezervate. În 2009, piaţa tv de publicitate a sărăcit cu peste 100 de milioane de euro faţă de 2008, iar modelele de succes au fost Mircea Badea şi cuplul tv Oana Stancu-Adrian Ursu.
EFICIENŢĂ ŞI PRUDENŢĂ
Televiziunile, în majoritatea lor, au mers pe eficienţă în 2009. Încercările le-au fost prudente, iar investiţiile în noi formate, minime. Cu câteva excepţii, "Rătăciţi în Panama", "Aniela" sau "Efect 30", producţii cu bugete dolofane care nu au adus ratingurile aşteptate. Cu toate astea, cele mai importante posturi tv şi-au păstrat în grilă costisitoarele emisiuni-fanion.
Situaţia financiară şi goana după audienţă au determinat în an de criză explozia de formate tv de tip tabloid, care nu vor dispărea prea curând din programe. "Pro-ul s-a întărit după ofensiva tabloidă a Antenei, care a cheltuit şi ea bani buni cu «Acces direct». Kanal D încearcă să se definească în continuare, cheltuind o mulţime de bani, dar foarte puţini faţă de amenzile «politice» de ordinul miliardelor din Turcia.
Oarecum fiecare post încearcă să aibă una sau două-trei, la Pro şi Antenă, emisiuni-fanion care îi dau într-o oarecare măsură şi identitatea de brand, ceea ce e bine. Pe întreaga grilă, 24 de ore, modelele de succes ale lui 2009 sunt Mircea Badea cu a lui masă cu ziare - costuri aproape zero, fără salariul moderatorului - sau Oana Stancu şi Adrian Ursu, care fac ce fac într-un platou ceva mai pricopsit. Probabil că şi în 2010 o vom ţine tot aşa, până la primele semne clare de revenire din criză. Mă refer la venituri nete din publicita