Piata transporturilor rutiere de marfuri va cunoaste anul acesta o revenire usoara, la o valoare de peste 2 mld. euro, potrivit estimarilor Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri (UNTRR).
Revenirea, de circa 6%, vine dupa un an in care din piata de transport rutier de marfa s-a evaporat aproape 1 miliard de euro, in urma reducerii volumelor transportate, a presiunii concurentiale si a tarifelor de transport. Acest lucru a insemnat un minus de aproape 35% fata de valorile anului 2008.
Consolidarea in sectorul de transport rutier a inceput insa de mai bine de 4 ani, in ultimele 12 luni procesul fiind accelerat. Transportatori precum Edy Spedition, Dumagas, Dunca Expeditii si Frigoexpress, care au pus bazele transportului de marfa privat in Romania, si-au extins portofoliul de servicii prin infiintarea de parcuri logistice prin care au integrat apoi intregul circuit al marfurilor, de la producator la retailerul final.
Potrivit UNTRR, in 2009 cei mai feriti transportatori au fost cei care si-au construti businessul intr-un mod sustenabil si care au realizat o dispersie a riscului egala in protofoliul de clienti, pentru a se apara de reducerea cererii din anumite domenii, cum a fost cel auto.
In 2010 se prefigureaza o continuare a tendintei generale din 2009, cand cel mai putin afectate sectoare de transport au fost cele specializate in transportul produselor petroliere si alimentare. In acelasi timp sectorul auto si cel al constructiilor nu anunta o revenire a cererii, astfel ca flotele de camioane destinate acestui segment vor continua sa ramana garate.
Fiind un an al consolidarii, care anunta investitii logistice noi, potrivit celui mai mare dezvoltator local, Cefin, 2010 va fi si anul "posibilitatilor", dupa cum declara Stefano Albarosa, seful Cefin.
In aceasta sfera intra atat cele peste 2.000 de autocamioane recuperate de fi