La nivel global, piaţa de publicitate ar putea avansa cu doar 0,9 puncte procentuale în 2010, potrivit estimărilor făcute de ZenithOptimedia, parte a Publicis Groupe. De asemenea, GroupM preconizează pentru acest an o creştere de 0,8% a acestei industrii. Ambele agenţii susţin că investiţiile în acest domeniu se vor stabiliza în acest an.
Pentru 2009, GroupM estimează că piaţa de publicitate a înregistrat o scădere de 6,6%, iar ZenithOptimedia susţine că declinul a fost de 10,2 puncte procentuale. Totuşi, la începutul anului trecut, ambele agenţii estimau pentru 2009 un declin de doar 0,2 puncte procentuale, conform Adage. "Criza financiară şi economică a determinat un declin al industriei de advertising fără precedent în timpurile moderne", a declarat Jonathan Barnard, din cadrul ZenithOptimedia, adăugând că în următorii 3 ani această piaţă va înregistra o creştere destul de mică. Previziunile pentru America de Nord şi Europa ale ZenithOptimedia şi ale GroupM indică, totuşi, o diferenţă destul de mare.
ZenithOptimedia preconizează că piaţa de publicitate din America de Nord va înregistra un declin de 12,7% în 2009, urmat de o scădere de 2,4 puncte procentuale anul acesta, comparativ cu estimările GroupM de -7,8% anul trecut şi -4% în 2010.
În acelaşi timp, pentru Europa, ZenithOptimedia estimează o prăbuşire de 21,7% pentru 2009, iar pentru acest an o revenire de 2,3%. Previziunile GroupM sunt mai optimiste, vizând un declin de 18,2% în 2009, urmat de un avans de 6,3% în acest an.
ZenithOptimedia a mai anunţat că piaţa de publicitate online va avea în 2010 la nivel global cea mai bună evoluţie dintre toate mediile de comunicare.
Analistul Tom Love din cadrul ZenithOptimedia este de părere că veniturile din publicitate ale marilor grupuri din această industrie au înregistrat o scădere de 9 puncte procentuale în 2009, iar pentru acest an