Respectarea unor principii clare poate transforma o casă veche o adevărată „maşină de făcut bani” . Amplasamentul este primul factor care contează pentru o astfel de afacere. În acelaşi timp, originalitatea sau preţurile pot face diferenţa.
Într-o perioadă de criză în mediul de business rezistă şi se dezvoltă doar acei antreprenori care dau dovadă de intuiţie, curaj şi viziune. „Dat fiind contextul economic actual, este clar că o proprietate se închiriază destul de greu, fie pentru locuit, fie pentru un spaţiu atipic de birouri", declară Dragoş Blănariu, managing partner al firmei de consultanţă imobiliară Coldwell Banker România.
Conform acestuia, transformarea unei case într-un restaurant poate deveni un succes dacă sunt îndeplinite câteva criterii importante. Printre acestea se numără aşa-numitul vad, locul unde se poate ajunge foarte uşor din orice punct al oraşului. Conceptul trebuie să fie neapărat unul inedit, iar posibilitatea de a pune la dispoziţie clienţilor pe timp de vară o terasă generoasă este vitală pentru o afacere de profil.
„Pentru o siguranţă şi mai mare, modul în care este amenajat localul trebuie să se adreseze unei nişe sigure de clienţi. De asemenea preţul trebuie să fie pe măsura conceptului", explică Dragoş Blănariu. De aceeaşi părere este şi Mirela Raicu, corporate senior consultant şi partner al companiei de consultanţă imobiliară Esop Consulting.
„Extrem de important este designul interior al localului, modul în care este gândit şi amenajat spaţiul. Deşi o renovare este necesară la orice proprietate pentru a crea acea unicitate, aceasta nu trebuie să modifice arhitectura casei", explică ea.
Zonele vechi, aproape garantate
Dacă toate aceste condiţii sunt îndeplinite, investiţia într-o astfel de afacere merită făcută. „Totuşi, ca succesul să fie aproape garantat, ar trebui să mai ţinem cont şi de starea clădiri