Apetitul informaţional al acestor terminale a pus şi pune la grea încercare reţelele mobile
Companii mari din ţări dezvoltate tehnologic precum SUA şi Marea Britanie, prinse pe picior greşit
Noile generaţii de telefoane mobile, inteligente, rapide şi "în foame de date" au dat bătăi de cap marilor operatori din întreaga lume, în momentul în care reţelele lor de comunicaţii nu au mai putut face faţă acestui apetit informaţional. Problema eficienţei reţelelor de telecomunicaţii mobile a fost, în 2009, unul dintre subiectele arzătoare ale consumatorilor din ţările dezvoltate din acest punct de vedere, unde noua generaţie de terminale, condusă de iPhone-ul celor de la Apple, a pus la încercare infrastructurile operatorilor din aceste ţări, relatează cotidianul Financial Times, în ediţia sa online. Potrivit specialiştilor, mai scrie Financial Times, această problemă se va acutiza în acest an, ţinând cont de creşterea numărului de telefoane inteligente existente în circulaţie. Totodată, operatorii au început deja lupta pentru cea mai bună reţea.
Londra - prima victimă a apetitului informaţional
Primele semne de întrebare asupra eficienţei acestor infrastructuri de comunicaţii au apărut după ce reţeaua companiei britanice O2, deţinută de grupul spaniol de telecomunicaţii Telefonica, a cedat în vara anului abia încheiat în faţa unei cereri de date copleşitoare, din partea utilizatorilor de smartphone din capitala Marii Britanii, Londra. Clienţi britanici ai companiei O2 au aflat cu neplăcere faptul că nu pot descărca nimic din online-ul mobile sau chiar să efectueze simple apeluri telefonice. Şeful O2, Ronan Dunne, afirmă că încă regretă cele întâmplate şi admite că îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei reţelelor va fi o luptă ce se va desfăşura între operatori în următorii ani, devenind astfel şi un element prin care se va asigura n