Toate tintele pentru infrastructura erau stabilite pentru 2010, care devenise un an de reper pentru fiecare guvern care s-a schimbat in ultimii zece ani.
Romania ar fi trebuit sa aiba fie 800, fie 1.000 de kilometri de autostrada pana la sfarsitul anului acesta, insa in cel mai bun caz va avea putin peste 420 km, luand in calcul cei 101,5 km promisi si ulterior propusi de Ministerul Transporturilor.
Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a prezentat la avizarea de catre comisiile parlamentare un program prin care promitea 101,5 km de autostrada in 2010, dintr-un total de 508 km care sunt in executie, insa dupa publicarea bugetului ministerului de resort pentru 2010 promisiunile s-au transformat in propuneri. Bugetul ministerului pe anul acesta este mai mic cu 3% decat cel de anul trecut si se ridica la 10,8 miliarde de lei, desi Berceanu afirma ca ar avea nevoie de 19 miliarde de lei.
Asociatia Romana a Antreprenorilor din Constructii (ARACO) estimeaza pentru acest an o crestere de 1,5-2% a pietei constructiilor, dupa ce anul trecut industria a scazut cu circa 30%, pana la 10 mld. euro, doar daca statul va cheltui fondurile pe rutele care au cel mai ridicat trafic.
"Avand in vedere bugetul alocat si lucrarile care sunt in constructie, nu cred ca vor fi finalizati mai mult de 50-60 km de autostrada. Ar putea fi insa un an mai bun decat 2009, daca se vor cheltui mai eficient banii de la buget si se vor atrage fonduri europene", afirma Alexandru Dobre, director specializat in infrastructura din cadrul Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO).
El afirma ca focusul autoritatilor locale ar trebui sa fie catre rutele cele mai circulate, precum Bucuresti-Ploiesti, Pitesti-Sibiu sau Bucuresti-Constanta (in timpul verii), care ar trebui sa fie prioritare la alocarea banilor si mai putin catre autostrada Transilvania sau viito