Piaţa locală de materiale promoţionale a scăzut în 2009 cu peste 50%, la 8-9 mil. euro
Această situaţie se va menţine şi în 2010
Piaţa locală de obiecte promoţionale a înregistrat în 2009 o scădere de peste 50%, la 8-9 milioane de euro, companiile fiind mai prudente în alocarea fondurilor. "În 2009, am asistat la o scădere a valorii pieţei româneşti de materiale promoţionale, astfel că, în comparaţie cu sfârşitul anului 2008 când vorbeam de o piaţă de aproximativ 20-25 milioane euro, acum suntem sub jumătate. Şi este foarte probabil ca această situaţie să se menţină şi în 2010, fără prea mari schimbări", a declarat, pentru Curierul Naţional, Maria Radu, General Manager, Basis & Basis România, adăugând că este destul de dificil să spună cu exactitate ce se va întâmpla anul viitor.
Astfel, "companiile au preferat din mai micile şi mai puţinele încasări pe care le-au avut să achite în primul rând salarii, costul materiilor prime, poate chiar să salveze nişte bani pentru vremuri şi mai rele, şi abia apoi să se mai gândească şi la promoţionale", ne-a explicat reprezentantul liderului pieţei de produse promoţionale din Grecia, care a intrat şi pe piaţa românească în luna noiembrie 2009.
În plus, o altă problemă majoră a pieţei actuale este lipsa încasărilor la timp şi de aici întârzierea majoră în plăţile furnizorilor.
O multinaţională alocă 800.000 - 900.000 euro/an pentru materiale promoţionale
Reprezentantul Basis & Basis ne-a mai spus că o companie multinaţională care vinde produse de larg consum poate ajunge la bugete anuale de materiale promoţionale de 800.000 - 900.000 de euro în România şi aceasta nu este cea mai mare valoare. "Aceste sume folosite la capitolul materiale promoţionale le aduc însă creşteri în vânzarea produselor lor şi de 200%", a declarat acesta, adăugând că materialele promoţionale sunt