Zsolt Kovacs, vicepresedintele executiv operational al producatorului de lactate Covalact din Sfantu Gheorghe, grup de companii controlat de fondul american de investitii SigmaBleyzer, sustine ca nu va mai avea loc o noua fuziune in cadrul grupului in viitorul apropiat, principalele obiective ale companiei fiind anul acesta cresterea vanzarilor si a cotei de piata.
"De la 31 mai anul trecut, Primulact si Lactate Harghita sunt o singura companie, care se numeste Primulact. Deocamdata nu avem in plan o noua fuziune. Acum lucram sa integram operatiunile Primulact si Covalact prin folosirea fortei de vanzari pentru ambele firme si a fluxurilor logistice ale celor doua companii la comun pentru a reduce costurile", a explicat Zsolt Kovacs, vicepresedintele executiv operational al Covalact.
Covalact si Primulact au in prezent 110 produse (stock keeping unit -unitate de stoc), portofoliu pe care reprezentantii companiei intentioneaza sa il extinda anul acesta in special pe segmentul branzeturilor. "Ne vom uita insa si la produsele care nu au vanzarile scontate, pentru ca nu are rost sa caram pietre de moara dupa noi", a completat managerul companiei.
Tot in 2010, Covalact intentioneaza sa isi extinda prezenta in retailul traditional, mai ales in judetele in care in acest moment produsele companiei sunt comercializate doar prin intermediul lanturilor de magazine ale retailului modern.
"Ne gandim de asemenea la marci private si suntem foarte aproape sa semnam niste contracte pentru ca ponderea marcilor private va continua sa creasca si nu putem sa ramanem in afara", a explicat el.
Kovacs estimeaza ca grupul Covalact va finaliza anul 2009 cu o scadere de 7% a cifrei de afaceri in lei, comparativ cu rezultatele obtinute in anul 2008, dupa ce a redus vanzarile catre retelele mici din retailul modern si productia de lapte praf a companiei.
"In 20