Centura ocolitoare a Sibiului, cel mai tărăgănat şi împiedicat proiect al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, are şanse mici să fie finalizată în la termen. Primul tronson nu mai are şanse să fie gata la termen, al doilea e blocat în instanţă
Pe 31 ianuarie ar trebui să fie gata şi să se circule pe primul tronson al centurii, de 14,8 kilometri, început în 2004 de italienii de la Todinii şi continuat de consorţiul de firme Boegl-Geiger-Comtram după pauză de trei ani. Deşi reprezentanţii CNADNR asigură că primul tronson, de la Veştem la DN14, va fi gata la termen, deocamdată lucrările sunt sistate din cauza vremii nefavorabile.
Centura e moartea promisiunilor
De şapte ani, de când au început lucrările pe centură sau perindat toţi miniştrii transporturilor şi primii miniştrii, fiecare cu estimările şi promisiunile lui. Ultimele au venit anul trecut, când premierul Boc a şi ministrul transporturilor Radu Berceanu au inspectat lucrările de două ori, în iulie şi în octombrie. La vizita comună a celor doi, ministrul Berceanu asigura sibienii că lucrările la primul tronson se vor finaliza la 31 ianuarie 2010. “Pot sa le promit sibienilor că până în anul 2011 vor avea centura ocolitoare. Primul sector va fi finalizat în 31 ianuarie 2010, iar cel de-al doilea până la finalul aceluiaşi an”, a declarat Radu Berceanu în vara anului trecut, dar în octombrie a mai nuanţat promisiunea.
Optimism exagerat
Lucrările la centură sunt sistate din 17 decembrie, iar reprezentanţii CNADR spun că vor fi reluate de îndată ce vremea o va permite şi graficul de predare a rămas neschimbat, adică 31 ianuarie, cum scrie în contractul de execuţie. „În acest moment primul tronson este executat în proporţie de 80,2 la sută, iar oamenii vor începe lucrul când se duce zăpada şi se vor ţine de termen” a declarat pentru Adevărul de Se