Criza economica a modificat obiceiurile de consum ale utilizatorilor de servicii de telecomunicatii, nevoiti sa isi restranga bugetele sub presiunea scaderii puterii de cumparare. Contractia consumului s-a reflectat in rezultatele financiare ale operatorilor in 2009, astfel incat anul 2010 este inca incert. Wall-Street a discutat cu principalii trei operatori de telefonie mobila si a aflat care sunt planurile acestora pe 2010.
Pentru toate sectoarele de activitate, 2009 a fost un an dificil. Pentru telecomunicatii, acesta perioada de scadere economica a coincis cu o serie de reglementari in industrie care au avut un impact negativ asupra parametrilor financiari ai operatorilor, iar toate acestea s-au petrecut pe fondul maturizarii pietei de telecomunicatii.
''Cu cinci furnizori de telefonie mobila, Romania este piata cu cel mai mare numar de operatori din Europa. Pe o piata matura cum este piata locala, competitia intre cinci operatori este extrem de puternica. De aceea, probabil ca termenul care ar caracteriza cel mai corect piata telecomunicatiilor in 2009 este «competitia acerba»'', a declarat pentru Wall-Street Thierry Millet (foto sus), CEO-ul Orange Romania.
Impactul asupra pietei de telecom a fost mai mic comparativ cu alte segmente, iar consumul a fost in crestere, conform datelor furnizate de ANCOM. Practic, consumatorii au beneficiat de mai multa comunicare la aceiasi bani cheltuiti. Anul trecut a intrat in vigoare si o noua etapa de reglementare a tarifelor de roaming pentru tarile din Uniunea Europeana, ceea ce a influentat de asemenea piata in ansamblu.
In acest context, totusi, Cosmote a fost singurul operator care a inregistrat cresteri constante ale veniturilor si ale numarului de utilizatori de la trimestru la trimestru. La noua luni, in 2009, al treilea jucator de telefonie mobila de pe piata locala si-a marit veniturile c