Peste trei sferturi dintre companii au redus în 2009 bugetele pentru traininguri cu 30%-40%, din cauza crizei, şi s-au orientat către perfecţionarea internă sau online, ceea ce a dus la scăderea pieţei de profil cu aproape 50%, la 17,5 milioane euro, potrivit specialiştilor în recrutare. "Criza financiară a declanşat reajustări de strategii şi planuri tactice ale majorităţii companiilor. Accentul pus pe eficienţa utilizării resurselor a determinat departamentele de resurse uman
Peste trei sferturi dintre companii au redus în 2009 bugetele pentru traininguri cu 30%-40%, din cauza crizei, şi s-au orientat către perfecţionarea internă sau online, ceea ce a dus la scăderea pieţei de profil cu aproape 50%, la 17,5 milioane euro, potrivit specialiştilor în recrutare.
"Criza financiară a declanşat reajustări de strategii şi planuri tactice ale majorităţii companiilor. Accentul pus pe eficienţa utilizării resurselor a determinat departamentele de resurse umane ale companiilor să se reorienteze către implementarea măsurilor de reducere a costurilor, respectiv restructurări, redimensionarea bugetelor de training, de recrutare sau alte beneficii", a declarat pentru Mediafax directorul operaţional al Manpower România, Bogdan Dragoescu.
Mădălina Bălan, managing partener la firma de recrutare HART Human Resource Consulting, a afirmat că bugetele pentru pregătirea angajaţilor au fost cu 30-40% mai mici faţă de 2008, în condiţiile în care companiile au făcut o analiză atentă a nevoilor de training şi dezvoltare.
Companiile au redus şi bugetele pentru team building-uri şi cursuri motivaţionale.
Piaţa de training a scăzut cu 50%
"Mai mult de jumătate dintre clienţi au înţeles să renunţe deocamdată la training, sperând că acest lucru le va economisi sume sau le va permite să dirijeze resursele spre menţinerea forţei de muncă şi diminuarea consecinţe